fredag 12 september 2008

Sista träningsmatchen


En hel del positiva besked tycker jag att vi fick i gårdagens match. Stabilt bakåt utom vid Borås 2-2 mål ( 1-0 i 5 mot tre är inget att kommentera). Vasst anfallsspel och emellaåt kreativt i Powerplay.

***********

Fortfarnde dock en del dumma utvisningar, men domarens nivå var väldigt ojämn. Tycker ärligt att det var skandalöst dåligt att godkänna Borås 1-0 mål. Vid minst två tillfällen var Boråsspelare inne i målgården och en av gångerna fick Grizzly en rejäl törn. Var förövrigt lika i flera PP vilket fick mig att fundera om domarna fått order om att vara mera toleranta vid offside i målgården?

**********

Kristoffer Sundin skötte rapporterandet för SF:s räkning med en riktigt bra artikel. Själv åkte jag dit fast jag egentligen inte skulle/hade tid och försökte fota. Testade lite nya inställningar, men bilderna blev ganska dåliga ur bildkvalitetssynpunkt. Slänger upp en här, men jag tyckte inte de duger för SF.

**********

Men naturligtvis skulle BIK ha vunnit igår. Man hade ju ytterligare en puck i mål som jag aldrig fattade varför det inte dömdes mål - om domaren ansåg att pucken inte var över linjen hade han fel, den var en hel dec över linjen innan målvakten la handen på och domaren blåste ännu senare. För att inte tala om två stolpskott och en ribbträff, samt ett par fenomenala räddningar av Borås målis.

***********

Mora hade spioner på läktaren - hoppas de åkte efter första perioden för då fick de inte se mycket.


Ha en bra weekend

Bengt

1 kommentar:

Anonym sa...

ALLA BIKARE->

Samling på Red Brick från 16.00 på onsdag innan matchen! BIK Support har fixat riktigt schysta priser på bärs och mat!