fredag 26 september 2008

Backsidan

Tänkte göra en liten genomgång av laget - hoppar tillsvidare över målvakterna då det endast är Grizzly som fått chansen.

PÅ backsidan tycker jag att Messa och Cribbe hittills varit lagets genomgående bästa backar. Vad Messa kan vet vi sedan förra säsongen, men Cribbe har vuxit ytterligare och verkar spela med stort självförtroende.
Henrik Blomqvist blandar och ger. Tuffa tacklingar och bra uppåkningar, bra skott, men försvinner ur matcherna långa perioder. Och han kanske måste värdera sina tacklingar. Nu tycker inte jag heller att det var rimligt med matchstraff i onsdags - Sundsvallsspelaren var på väg att vända runt när tacklingen kom - men samtidigt hade ju domaren visat var nivån låg och med sin rutin borde Blomman undvikit att ta den tacklingen.
Markus Karlsson från Skåre också ojämn - lite långsam i vissa lägen men jobbar hårt, tar inga utvisningar och är duktig i positionsspelet.
David Lidström kan bättre än vad han visat hittills - han spelar stabilt utan att glänsa, men som sagt finns det mera att hämta.
Fredda tycker jag har varit dålig, framför allt mot Sundsvall men även mot Björklöven tyckte jag han underpresterade. Jag har även sett på träningarna att han ser seg ut - inte alls den gamle Fredda. Hoppas han kommer igång!
Magnum och Bräck kan jag inte betygsätta då de spelat för lite. Perra Johnsson var lysande på försäsongen men har fallit tillbaka. I dagsläget skulle jag spela med Messa - Blomma, Cribbe - Markus Karlsson, Lidström - Magnum och sedan låta dagsformen avgöra hur åttonde backparet ska se ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

får de ha så många i truppen så de kan ha 8 backpar? vilka är de andra 12backarna?? ;)