måndag 22 september 2008

Andra omgången

Så, hemma igen efter hela helgen på kurs - eller rättare sagt verksamhetplanering inför kommande år. Trött och seg, men försöker långsamt uppdatera mig och bloggen...

**********

Förlust mot Mora. Nå, åtminstone jag hade kalkylerat med det. Att siffrorna rann iväg på slutet när Bofors jagade kvittering är inget att säga om, men nu måste avsluten vässas rejält. Få se om jag kan gå upp på träningen idag - en liten sväng i alla fall.

**********

Fast jag är förvånad över Johan Nilssons petning fortfarande, speciellt som han är den spelartyp som Arvedson vill ha (såvitt jag begriper) och dessutom tror jag han på lång sikt är en bra lösning för Bofors.

**********

Rögle nitade till FBK i Lindab arena - inte helt oväntat. FBK är inte bra i år, i alla fall inte än. Men de kommer säkert i gång, och kommer säkert att plocka in ett par nya spelare under året. Men det är klart att generationsväxlingen märks. Credit till Brynäs som verkligen fått en bra seriestart. Seger borta mot HV imponerar.

Återkommer när jag vaknat lite mera....

Inga kommentarer: